fredag den 10. august 2012

Sommerferie og jobsøgning

Sommerferie og jobsøgning - ikke to ord, der passer godt sammen. Men ikke desto mindre, er det sådan det har været for mig siden 1. juli.

Selvom sommeren har stået på jobsøgning (ja det er jo oplagt at sende ansøgninger ud i juli,  hvor alle skoler holder lukket) og møder med a-kassen og jobcentret, har jeg dog også haft tid til at opleve lidt.
Jeg hverken kan eller vil skjule, at jeg er stor Kato-fan. Jeg fik slæbt min veninde med til koncert med ham i Ikast til Musikliv i juni og igen til Fed Fredag i Tivoli Friheden, hvor han spillede i juli. Efter koncerten var der mulighed for at få taget billede eller få en autograf. Jeg skulle da have et lille billede med hjem til scrapbogen.
Mig sammen med Kato.
Bleg? Mig? Nej da :)

En anden ting der er sket i juli er, at min kære kæreste er blevet 30 (puha en gammel mand). Herude i Vestjylland er traditionerne med olietønder og peber meget brugte, så natten til hans fødselsdag kom vennerne med en fin fin olietøndefigur til ham. Da de havde sat den op, valgte de at hamre på alle vinduer og døre for at få ham op og ud og drikke en øl sammen med dem. Jeg blev liggende i sengen!
Lars' fine olietøndefigur.
Lars fik "lidt" peber efter maden da han holdt fest.
Turen gik også til Sydfyn og til Egeskov. Det er jo et must, når manden kan lide gamle biler, og jeg kan lide labyrinterne. Jeg fandt min næste bil... Eller, den er i hvert fald fin og sød.
En lille overraskelse på Egeskov lå i en af sengene inde på slottet. Egeskov og Odense Zoo har haft et samarbejde kørende, så det var jo oplagt at lægge en udstoppet løve i et kammer... Spilede godt nok lige øjnene op da jeg så den.
Hvor hyggeligt. Havde næste lyst til at hoppe op til den.

Desværre er det slet ikke blevet til noget kreativt i denne sommerferie, men håber der sker noget når jeg får lidt penge igen, og får det nye katalog fra Panduro Hobby.
Jeg har besluttet at nu SKAL jeg lære at hækle! Og derfor har jeg brug for jer:
Hvis du har lidt garnrester, og måske nogle hæklenåle i forskellige størrelser, liggende, som du ikke skal bruge mere, vil jeg meget gerne have dem.
Jeg vil ikke til at investere i en masse dyrt garn, hvis jeg nu overhovedet ikke kan finde ud af det...
Derudover modtager jeg også gerne guides og nemme opskrifter, hvis I har nogen liggende, eller kender til nogen på nettet. Jeg har fundet det der, der hedder Drops.
Jeg skal være moster til oktober, så det kunne især være fint, hvis jeg kunne hækle lidt til min kommende nevø, da min søster kun strikker og ikke hækler.

Der er en forfatter (og hans to bøger) jeg gerne vil anbefale til alle krimi-elskere:
John Verdon: Tænk på et tal og Luk øjnene.
De er sindssygt gode!
Han har allerede udgivet 3'eren i serien, men den er indtil nu kun kommet på engelsk, så har ikke fået den skaffet endnu. Den hedder Let the Devil Sleep.

God fornøjelse og tak for den hjælp I forhåbentlig kan komme med i min jagt på hækling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar